kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Открытый урок на тему "Животные в опасности", "Экспо 2017 Астана"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Пән:     Английский язык

Күні:   Date: 20.01.2017 Сынып: Grade7 Сабақ: №36

Тақырыбы: The theme:Animals are in danger.Expo 2017 Astana

МақсатыAims of the lesson:to speak about animals; introduce with meaning expo, to learn the vocabulary on the topic; to understand oral speech; to understand and love the nature, work in group.

Типі:The type of the lesson:discussion

Әдістері: Methods of the teaching: pair, group work

Көрнекілігі: Visual aids: picture, cards, an interactive board

Connected with other subjects:geography, biology, Kazakh

Сабақтыңбарысы: Procedure of the lesson:

І. Ұйымдастырукезеңі:Organization moment:1 мин

Short conversation is teacher and pupil on duty. Talking about the seasons, weather, and date of the day.

 (На магнитной доске находится рисунок планеты Земля, на которой изображено лицо плачующей девушки)

 T - Look at our planet. It looks upset. Can you guess why? (There may be some problems)

Pupil(P) - It has got problems.

T - What problems of the environment do you know?

Ps - Pollution, litter, animals and plants become extinct …

T - Very good. Look at the picture and guess what problem we are going to speak about today?

P - Animals in danger.

T - You are right; we are going to discuss endangered animals and try to help solve the problem.

 (Учитель пишет тему “Animals in Danger” на доске, где заранее написано слово “Theme:”)

T–«Дети, вы знаете что многие страны борятся, чтоб сохранить нашу планету, открывают различные организации по защите природы как Гринпис,Жасыл Ел, проводят мероприятия по сохранение окружающей среды, и знаете ли вы что и в нашей стране проводятся большое мероприятие, как вы думаете какое?»

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Открытый урок на тему "Животные в опасности", "Экспо 2017 Астана"»

Пән: Английский язык

Күні: Date: 20.01.2017 Сынып: Grade7 Сабақ: №36

Тақырыбы: The theme:Animals are in danger.Expo 2017 Astana

Мақсаты: Aims of the lesson:to speak about animals; introduce with meaning expo, to learn the vocabulary on the topic; to understand oral speech; to understand and love the nature, work in group.

Типі:The type of the lesson:discussion

Әдістері: Methods of the teaching: pair, group work

Көрнекілігі: Visual aids: picture, cards, an interactive board

Connected with other subjects:geography, biology, Kazakh


Сабақтыңбарысы: Procedure of the lesson:


І. Ұйымдастырукезеңі:Organization moment:1 мин

Short conversation is teacher and pupil on duty. Talking about the seasons, weather, and date of the day.

 (На магнитной доске находится рисунок планеты Земля, на которой изображено лицо плачующей девушки)

 T - Look at our planet. It looks upset. Can you guess why? (There may be some problems)

Pupil(P) - It has got problems.

T - What problems of the environment do you know?

Ps - Pollution, litter, animals and plants become extinct …

T - Very good. Look at the picture and guess what problem we are going to speak about today?

P - Animals in danger.

T - You are right; we are going to discuss endangered animals and try to help solve the problem.

 (Учитель пишет тему “Animals in Danger” на доске, где заранее написано слово “Theme:”)

T–«Дети, вы знаете что многие страны борятся, чтоб сохранить нашу планету, открывают различные организации по защите природы как Гринпис,Жасыл Ел, проводят мероприятия по сохранение окружающей среды, и знаете ли вы что и в нашей стране проводятся большое мероприятие, как вы думаете какое?»


And our second theme: “Expo 2017 Astana”, let’s read the text about expo.

  • Expo 2017 is an International Exposition, it starts in June 10 and finishes in September 10, 2017 in Astana.

  • The expo's theme is "Future Energy“, how do we save the energy.

  • Around 2-3 million people visit Astana on Expo

Если раньше «Экспо» отмечались выдающимися, то в последние десятилетия всемирные выставки стали переключаться с технологических вопросов на проблемы экологии и взаимодействия человека с природой: «Экспо-1998» в Лиссабоне с тематикой «Океаны — наследство будущего», «Экспо-2000» в Ганновере - «Человек, природа, технологии», «Экспо-2005» в Нагое -  «Мудрость природы», «Экспо-2008» в Сарагосе -  «Вода и сбалансированное развитие», «Экспо-2010» в Шанхае «Лучший город — лучшая жизнь».

Экспо-2017 года в  Астане станет первой выставкой мирового масштаба.

Замысел проекта «Энергия будущего» заключается в том, чтобы привлечь внимание общественности к решениям и способам, обеспечивающим управление устойчивыми источниками энергии. Эти способы направлены на: борьбу с изменением климата и снижение выбросов углекислого газа;

II. Білімді жандандыру (актуализация прежних знаний) -15 мин

Checking the hometask.

T.: Children, what was your hometask? Amina, please read about Expo

And what was your homework else?

-To write about your favourite animals

- to put question for discussion: What are your favourite animals?

Children read your essay. Perfect!

Now we divided into three groups.

Деление на группы с помощью цветных карточек, зеленые, красные и синие.

blue –elephants, green –tigers

Task 1: Guess the riddles

1.It is  orange and it has a fine tail, it lives in the forest. It likes mice, chickens, rabbits.

2. It is  big and green, it can swim. It lives in the river. It eats other animals and fish. 

3. It can run. It can climb. It can catch a mouse.

4. It is  fat. It is   big and brown. It has   thick fur. It lives in the forest. It likes honey, sugar, sweets.

5. It is big. It lives on the farm. It gives us milk.

6. It is very biggest animal in the world. It lives in the ocean.

Good! I give you a sticker, if you gather many stickers your team is win.

III. Жаңа тақырыпты түсіндіру (усвоение новых знаний) - 10 мин

Write new vocabulary words:

Hunt [ hᴧnt] аң аулау

Hunter [ hᴧntə] аңшы

Ivory tusk [aivəri tᴧsk] пілдің тісі

Appear [ əpiə] пайда болу, кқзге көріну

Disappear [disəpiə] жоғалу

Enough [inᴧf] жеткілікті

Species [spi:ʃi:z] түр

Threaten [θretn] қауіп төндіру

Exposition - выставка

Safe the energy - - сохранение энергии

International - международный

Task:прочитать диалог и разыграть.

Assel: Hello! How are you?

Dima: Hi! I am fine, thanks, and you?

A: What did you do on weekend?

D: I watched the film about Expo 2017. Do you know what is it?

A: Yes, I hear about Expo, it is International exposition.

D: Do you know why we spend Expo?

A: No, I don’t know.

D: We spend Expo 2017 in Astana because of our nature, animals, birds, rivers, lakes are disappearing.

And People want to save the planet. For example our exposition theme is Future energy.

A: Yes, it is right. Do you want to go to Expo?

D: Yes I want, and you?

A: I don’t know, but I want very much.

Exercise 6 b) p. 56 Read the text “Do you know that…”

Do you know that...

There were 300 species of elephants everywhere, today you can find them in Africa and India. Especially Asian and Indian elephants are in danger. Hunters have been killing elephants for meat, for their ivory tusks for a long time.

Today many elephants in Africa are dying because they do not have enough food to eat and space to live. Today only I million elephants live on the planet. Some day they may disappear.

Before the war time tigers had enough space to live. Today tropical forests became less and less. People have been hunting tigers since the war. They may disappear, too.

People hunt the blue whale for meat, fat and oil.

Thirty years ago there were 100.000, rhinos in Africa. Today there are probably less than 4,000. In Kenya, Zambia and rhino horn is a fortune.

Exercise 7 p. 56 Match the Kazakh word with the English. Read the text again and find them in the text above.

Hunt [ hᴧnt] аң аулау- охотиться

Hunter [ hᴧntə] аңшы - охотник

Ivory tusk [aivəri tᴧsk] пілдің тісі – слоновый клык

Appear [ əpiə] пайда болу, кзге көріну - появляться

Disappear [disəpiə] жоғалу - исчезать

Enough [inᴧf] жеткілікті - достаточно

Species [spi:ʃi:z] түр - вид

Threaten [θretn] қауіп төндіру – угрожать

 IV. Жаңатақырыптыбекіту(закреплениеновогоматериала) – 10 мин

Task 2 Match

Exercise 9. Complete the chart

Now we play the game «Пойми меня».Капитан читает слово на выбранной карточке. Он должен объяснить его своей команде на английском языке,не употребляя однокоренных слов, чтобы тот догадался, о чем идет речь; остальные должны угадать. Чья команда быстрее запишет слово на листочке? (2 балла)

Слово 1-йкоманде: Expo, tiger, species - вид

Слово 2-йкоманде:indanger – в опасности , hunter -охотник,disappear–исчезать


Now read about Animals in Kazakhstan, Children, what is Red Book? What kind of animals is there?

V. Жаңа білім мазмұнын меңгерту (проверка усвоения материала) – 5 мин

Создание постера(The Code of Rules).

 - Let’s divide into groups. This part of the class (group 1, 2) will find what we Should Do and that part (group 3) what we Shouldn’t Do.

(Разделившись на две группы, например, по рядам ученики получают по 6 частей предложения, анализируют их и выбирают те, которые подходят под задание для их группы, затем приклеивают нужные части на постер, заранее размещенный на доске или прикрепляют их к постеру с помощью магнитов).

 (be friendly with animals, feel responsible for pets, feed birds and help them, harm or hurt animals, kill animals for fun, frighten animals,Kill whale for fat and oil, Protect animals and birds, Help animals, Plant new forests)

 T - Welldone!

VI. Үй тапсырманы түсіндіру (объяснение домашнего задания) – 2 мин

Home task:Your homework is under your stories about pandas and whales. Find the information about animals in danger on these or other websites and be ready to share the most fascinating facts with your classmates and friends. 

VII. Сабақтың қорытындысы Conclusion of the lesson (рефлексия, подведение итогов урока) -2 мин

Where do tigers come from?

Do people threaten some animals?

What can you say about this?

Will they disappear some day?

(Лучший ученик на уроке подходит к доске и меняет на изображении Земли грустную улыбку из магнитов на счастливую, остальные ученики берут маленькие картинки с животными в опасности, заранее прикрепленные к магнитам, и “населяют” ими нашу планету).

Оценки за урок

Определение личной значимости изученного материала

Рефлексия





Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 7 класс

Скачать
Открытый урок на тему "Животные в опасности", "Экспо 2017 Астана"

Автор: Аязбаева Замзагуль Темиржановна

Дата: 25.01.2017

Номер свидетельства: 383560


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства