kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Методическая разработка урока английского языка в 9 классе по УМК "Spotlight" по теме "Comparative and superlative forms of adjectives"

Нажмите, чтобы узнать подробности

   Степени сравнений прилагательных и наречий.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Методическая разработка урока английского языка в 9 классе по УМК "Spotlight" по теме "Comparative and superlative forms of adjectives"»

Form: 9

Lesson: 51

Date:

Theme: Степени сравнений прилагательных и наречий.

Objectives:

Grammar: comparative and superlative forms; gradable/non-gradable adjectives

Speaking: comparing people

Writing: a quiz, using comparatives and superlatives


Lesson’s steps


1. Greeting. Good morning, children, glad to see you again!


2. Introducing the topic of the unit/ Completing a quiz упр. 1, стр. 78

- Refer Ss to the quiz and elicit what they know about classical music.

- Have Ss complete the quiz and compare their answers with a partner.


3. Understanding/Identifying the comparative and superlative упр. 2а, стр. 78

- Refer Ss to the Grammar Reference section and review it with the class. Emphasise that

the comparative is used to compare two persons or things while the superlative is

used to compare more than two persons or things.

- Have Ss read the quiz again and find all the comparatives and superlatives to complete

the table in the rubric.

-Ask various Ss to share their answers to check with the class.

b) Forming comparatives and superlatives (irregular forms) упр. 2б, стр. 78

-Write the headings adjective and adverb on the board. Beneath the headings write

subheadings: comparative and superlative.

- Elicit from Ss how the comparative and the superlative are formed in each case and

write the answers under the correct heading.


4. Practising comparative and superlative forms упр. 3, стр. 78

-Have Ss compete the task.

- Elicit answers and check.


5. Understanding phrases of comparison упр. 4, стр. 78

- Have Ss read the sentences.

- Elicit answers to the questions in the rubric and ask Ss to explain their choices.

- As an extension, have Ss make up their own sentences with the phrases in bold and check.


6. Practising comparative and superlative forms упр. 5, стр. 78

- Have Ss complete the task.

- Elicit answers and check.

7. Understanding gradable/non-gradable adjectives упр. 7, стр. 78

- Read through the grammar box and check Ss understand it.

- Have Ss complete the task and check their answers.


10. Homework: РТ 5с Our lesson is over. Thank you. Good - bye!




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Планирование

Целевая аудитория: 9 класс.
Урок соответствует ФГОС

Автор: Оздоева Марет Абдуловна

Дата: 11.03.2021

Номер свидетельства: 575182


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Проверка свидетельства