Активизация речевых навыков | And now, answer for my questions, please. How are you today? What`s date is it today? What`s day is it today? What`s the weather like today? What`s is your favorite food? What`s would you like to eat? Do you like nuts? | Today is the. Today is It`s… My favorite game is… I would like to read… Yes\No like (dis)like it. |
Фонетическая разминка | Now, i`ll give you the Card 1. Can you read the words from it? Read the first (second, third) column. Card 1. Find the odd words in each list. school round follow choose sound crowd room proud down soon without town look loud now cool about allow food should cow | | Лишнее слово: первый столбик - look(буквосочетание оо во всех словах первого столбика читается как звук [u:], а в данном слове – [v]); второй столбик – should(буквосочетание ouво всех словах второго столбика читается как звук [av], а в данном слове – [v]); третий столбик – follow(буквосочетание ow во всех словах третьего столбика читается как звук [av], а в данном слове – [əv]). |
Основной этап | Семантизация лесики – презентация (1 этап) Open presentation. In slide 1, combine problems and tips for teenagers. 1.Problem of pocket money. 2.Smoking. 3.School problems. 4.Conflicts with parents. 5.Conflicts with sisters or brothers. 6.Conflicts with friends. | a)Give up smoking b) To find a job on weekends c) Find a compromise to the problem d) Engage in a common cause e) Start learning and try your best in lessons f) Help your parents more. | Write down letters and numbers. Семантизация лексики – практика на письме. (2 этап) On the second slide, you are given the text with the missing words. Insert the missing words. Put in the missing words. Use: with, fed up, teenagers, problems, need, depressed, have to, names. I think … all over the world have the same …. As for me, I get along … other students in my class rather well. They don’t call me … , they help me if I … any help. What I’m really … with is sharing a room with my younger brother. I … take care of him. I’m … of doing his homework with him every day. Write down these sentences. Семантизация лексики – говорение (3 этап) *Express your point of view on the topic using the plan: I believe that if a teenager has a problem with ... he should... Moreover, I believe that... Ok, well done dear friends. | Пояснительная записка для учащихся: Дорогие ребята! Сегодня мы продолжаем с вами говорить о подростках и их проблемах. В начале урока нам необходимо ответить на вопросы в качестве речевой разминки. Запишите и отправьте в раздел «задания», переходим в «обсуждение» в формате –аудио или – видео. Затем в разделе «файлы» откройте Card 1 и из каждого СТОЛБИКА выпишите в тетрадь по 1 лишнему слову. Подсказка! Лишнее слово будет не созвучно со всеми остальными. А теперь давайте разберемся с вами с некоторыми проблемами, с которыми может столкнуться каждый подросток и подобрать решение к каждой проблеме. Для этого откройте «презентацию» , на слайде 1 представлены проблемы и решения. Соедините. Запишите в тетрадь ЦИФРУ И БУКВУ (напр., 1-a). Прочитайте полученный результат. Поле этого, нам необходимо перейти ко второму «слайду» в «презентации» и выполните упражнение, вставив пропущенные слова по смыслу в предложения. Запишите готовые предложения в тетрадь. Затем, вам необходимо перейти в обсуждение и высказать свое мнение по теме, используя конструкции предложений под звездочкой (*). Записать в тетрадь. Сфотографировать свою классную работу и отправить в «обсуждение» (раздел “задания») Для тех, у кого останется время на уроке: откройте раздел «файлы» и «card 2». Ответьте на вопросы. Желаю успехов! |