Цели урока: Обобщить и систематизировать лексико – грамматический материал по теме. Развивать у учащихся навыки аудирования и монологической речи. Подготовить учащихся к выполнению проекта.
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Christmas is in the air»
МБОУ СОШ №3
Методическая разработка
по английскому языку в 6в классе
«Christmas is in the air!»
Учитель английского языка
Алтухова А.В.
Christmas is in the air!
Цели урока:
Обобщить и систематизировать лексико – грамматический материал по теме.
Развивать у учащихся навыки аудирования и монологической речи.
Подготовить учащихся к выполнению проекта.
Задачи урока
Обучающие:
Отработка произносительных навыков учащихся.
Развитие навыков спонтанной речи с использованием ранее изученной лексики.
Отработка навыков письма.
Воспитательные:
Поддерживать высокий уровень мотивации в изучении английского языка.
Учить давать объективную оценку деятельности своих одноклассников.
Развивающие:
Развитие памяти и мышления.
Развитие умений, навыков участия в групповом общении.
Общеобразовательные:
Расширение общего и филологического кругозора.
Развитие познавательного интереса учащихся.
Ход урока:
Орг.момент.
- Good afternoon! Sit down!
- Look at the screen, listen to this music, look at these pictures. Look at the window and answer my questions: (слайд №1)
1. What season is it now ?
2. Do you like winter ?
3. What is your favorite season ?
Could you tell me what the topic of our today’s lesson is ?
Topic: Christmas is in the air.
What do you think we are going to do ?
( we are going to… ) ( слайд № 2)
Warming – up.
Now let’s revise the sounds: (слайд№ 3)
[u:] - juice, soup, blue,
[i:] - tea, eat, meat,
[e] - bed, dress, bread, breakflast,
[ai] - ice, ice-cream,
[w] - white, what, would, welcome,
[θ] - thank, thank you.
Read a little Christmas poem: (слайд №4)
Let’s read it. Repeat after me altogether.
Masha ( Olya, Sasha, etc.), read this poem!
I’ll give you some minutes and you’ll try to learn this poem.
( рассказывание стих. учащимися)
Введение лексического материала.
Look at the next slide. Today we must learn some new words. Let’s read them. Repeat after me, altogether. (слайд №5)
Christmas [`krisməs] – Рождество
to begin [bi`gin] – начинать
beginning [bi`giniŋ] – начало
turkey [`tз:ki] – индейка
pudding [`pudiŋ] – пудинг
to buy [bai] – покупать
Santa Claus [,sæntə `klכ:z] – Санта Клаус
to promise [`promis] – обещать
stocking [`stokiŋ] – чулок
miracle [`mirəkl] – чудо
to do the shopping [`∫opiŋ] – делать покупки
Masha ( Olya, Sasha, etc.), read these words.
Активизация лексического материала в речи учащихся. Развитие навыков аудирования.
Look at the screen. Open your books. You will listen to 4 texts. And your task is to match parts of the text and the pictures. Listen and be attentive.
(аудирование ) (слайд № 6-10)
What picture is for text ….?
V. Физ. Минутка.
Now we have a relaxation.
Stand up, look at the careen and repeat after the hippo.
(слайд №11)
Very good. Sit down.
Активизация лексического материала в серии речевых упражнений.
Look at the screen. Now we have a quiz. You must read and find the right answer. (слайд №12-25)
Quiz
1) Christmastime in Britain begins
in December
in November –
in October
2) People buy
presents
food
Christmas trees
all of these things –
3) There are a lot of Christmas parties for friends
in November
in December –
on Christmas Day
4) Children write letters to
Santa Claus –
the Queen
Big Ben
5) Christmas is on
25 December –
24 December
31 December
6) Children find Christmas presents
in their shoes
in their stockings –
under the Christmas tree
7) Traditional Christmas food is
turkey and chocolate cake
chicken and Christmas pudding
turkey and Christmas pudding –
You know that the head of the UK is the Queen Elizabeth II. She also likes Christmas. And many people come to congratulate her. Now we’ll hear what song they are singing for her.
Look at the screen and be attentive. ( слайд №26)
The title of this song is “We wish you a Merry Christmas” ( слайд №27)
Let’ s read and learn this song
Repeat after me altogether.
Выполнение проекта.
Now it’s time to make a project. (слайд №28)
Look at the screen, we have a plan.
Of course, you also want to get some presents under the Christmas tree. And your wishes are different. Now you must write a letter to Santa Claus and make your own Christmas stockings.
But first of all, you must know who Santa Claus is. Listen to Santa Claus’s history. ( История о святом Николае)
Now let’s write your letters. Don’t forget to say “Hello” to him. After writing your letters you’ll decorate your stockings.
Подведение итогов урока.
Our lesson is almost over. ( слайд №29) But now answer my questions: