«Ут?м хы???н ут?м»
технологин паха ен?сем.
- В?л тух??л? та х?в?рт пулса пыни, материала урок в?х?т?нче х?н?хни, ?нланма йыш?нни.
- ??л?, м?нш?н тесен в?ренекенсен сÿр?к итлекенсем мар, хавхаланса ??лекенсем.
- С?лтавл?, в?ренÿ ???н формипе мел?сем ачасен психологи уйр?мл?х?сене п?х?на???, кунта икк?н ??лени, ушк?нпа ??лени, класпа п?рле ??ленисем к?ре???.
- Ку технологи ансатран к?тк?с принципа шут илет. В?л ?апла майпа пулса пырать.
Урок пу?лам?ш?.
а) фонетика ???. ??н? с?махсемпе паллашн? чухне вулав правилисене аса илсе ?ир?плетни, кашни ача ?ав с?махсене теми?е хут калани. П?т?м урока илсен, п?р с?маха вун? хутчен калама тивет, м?нш?н тесен т?рл? форм?лл? ??семпе ус? курат?н: п?ччен, ушк?нпа, класпа.
?) унтан лексика ???сем, ?ак с?махсенех теп?р хут вула???, в?сен лексика п?лтер?шне п?ле???. Каллех т?рл? т?сл? ?? туса ирттерни п?лтер?шл?:
- выр?сла п?лтер?шне парса ч?вашла п?лтер?шне х?йсен тупасси;
- п?р пек п?лтер?шл? с?махсем тупасси;
- грамматик?па ?ых?нтарасси;
б) т?рл? ??ре лексика п?лтер?шне астуса юлн? хы???н ?ак с?махсемпе с?мах майлаш?в?сем пама юрать.
Ачасем кала?ура ытти с?махсемпе м?нле ?ых?ннине астуса юла???, с?мах майлаш?в?сене кала?ура куллен ус? кураканнисем пулни пит? выр?нл?.
Каллех т?рл? ??ре ?ак с?мах майлаш?в?сене теми?е хут вулатп?р, в?сем т?рл? ??ре асра юла???:в?ч?ра й?ркипе, ушк?нпа, икк?н, п?т?м?шле класпа.
в) урок?н кашни пай?нче учитель материал м?нле асра юлнине т?р?слет, малтан в?йл?рах п?лекен ачасенчен, унтан начартарах астуса юлаканнисенчен ыйтать.
г) унтан ?ак лексика материал? ?инче грамматика правилисем аса ил?нсе юла???, ?ак с?мах майлаш?в?семпе предложенисем т?ва???. Ачасем предложенисене вула???, выр?сла ку?ара???.
??н? с?махсен уйр?мл?х?сене т?рл? форм?ра в?рене???. Ку ??е каллех пурте теми?е хут тума ?лкере???. ?ак предложенисемпе диалог т?ва???, предложений?сем урок темипе е урокра ??лемелли текстпа ?ых?нн?.
?апла майпа ачасем урокра п?р в???мс?р ч?вашла кала?а???.
- Урокра рольпе вылямалли в?й?сем ирттерме пулать. Ку вара ачасене т?р?сех калайманнипе, кала?ма п?лменнипе ?ых?нн? психологи ч?рмав? урл? ка?арать те кала?тарса ярать.
?ак ирттерн? ??сем пурте ачасене аудирование хат?рлесе ?итере???. Текста вулан? чух в?сем ?на ?нланни пал?рать.
Фонетика ??не илсен: 1) учитель хы???н вулани; 2) пурте п?рле вулани; 3) лай?х вулакан ачасем кашни ретрен вулани; 4)вулав правилисене аса илни; 5) вуласа ку?арнисем к?ре???.
Кала?у шутне к?рекен ??сем:
- доска ?инчен ыйтусем ?ине хуравлани;
- скобк?ра хурав?сен т?рл? варианч?сене пани;
- ?ав ыйтусене учитель хы???н вулани;
- в?ч?ра реч?пе ви?? реч? те п?р в?х?тра вулани;
- п?р-п?ринчен ыйтни, хуравлани;
- кашни ыйт?в?пе ?апла ??лен? хы???н ретрен икшер ачана итлемелли.
Ыйтусемпе ?ых?нн? в?ренн? с?в?сене аса илме юрать.
Текстпа ??лени.
- текстра фонетика ???нче пан? с?махсемпе предложенисене тупмалла;
- текст содержанине пал?ртакан с?махсене каламалла;
- текста п?т?м?шле ?нланма ыйтусем памалла (учитель вулать те ачасем малалла т?са???).
Текста ми?е пая пайлама пулать?
- в?сене ят памалла,
- доска ?инче, тетрадьсем ?инче ?ырса хумалла.
Теп?р ??: т?р?с е т?р?с мар?
Вулан? предложенисем х?ш? т?р?с е т?р?с маррине тетрадьсем ?ине ?ыра???, т?р?с мар предложенин т?р?с вариантне каласа х?вара???.
- тестсемпе ??лемелле:
4,5 ыйту илмелле, кашни ыйт?в? патне ви?шер хурав памалла;
- текст содержаний?пе ?ых?нн? предложенисене парса ?ав?н ев?рл? предложенисене текстра тупасси;
- предложенисене доска ?ине ?ырса хурасси;
- ÿкерч?ксемпе ус? курни;
- в?сене текст содержаний? т?р?х й?ркипе вырна?тарни;
- текста п?ч?клетни, к?скетни, ?на вуласа пани;
- текстри глаголсемпе ??лени, в?сен в?х?тне пал?ртни, япала яч?сен синоним?сене тупни тата ыт. те.
«Ут?м хы???н ут?м» технологи мел?семпе ??лени материал?н 80% урокрах астуса юлма май парать. ?ав?нпа в?л мана кил?шет, ыттисене те с?нес килет.
«Ут?м хы???н ут?м»
технологин паха ен?сем.
- В?л тух??л? та х?в?рт пулса пыни, материала урок в?х?т?нче х?н?хни, ?нланма йыш?нни.
- ??л?, м?нш?н тесен в?ренекенсен сÿр?к итлекенсем мар, хавхаланса ??лекенсем.
- С?лтавл?, в?ренÿ ???н формипе мел?сем ачасен психологи уйр?мл?х?сене п?х?на???, кунта икк?н ??лени, ушк?нпа ??лени, класпа п?рле ??ленисем к?ре???.
- Ку технологи ансатран к?тк?с принципа шут илет. В?л ?апла майпа пулса пырать.
Урок пу?лам?ш?.
а) фонетика ???. ??н? с?махсемпе паллашн? чухне вулав правилисене аса илсе ?ир?плетни, кашни ача ?ав с?махсене теми?е хут калани. П?т?м урока илсен, п?р с?маха вун? хутчен калама тивет, м?нш?н тесен т?рл? форм?лл? ??семпе ус? курат?н: п?ччен, ушк?нпа, класпа.
?) унтан лексика ???сем, ?ак с?махсенех теп?р хут вула???, в?сен лексика п?лтер?шне п?ле???. Каллех т?рл? т?сл? ?? туса ирттерни п?лтер?шл?:
- выр?сла п?лтер?шне парса ч?вашла п?лтер?шне х?йсен тупасси;
- п?р пек п?лтер?шл? с?махсем тупасси;
- грамматик?па ?ых?нтарасси;
б) т?рл? ??ре лексика п?лтер?шне астуса юлн? хы???н ?ак с?махсемпе с?мах майлаш?в?сем пама юрать.
Ачасем кала?ура ытти с?махсемпе м?нле ?ых?ннине астуса юла???, с?мах майлаш?в?сене кала?ура куллен ус? кураканнисем пулни пит? выр?нл?.
Каллех т?рл? ??ре ?ак с?мах майлаш?в?сене теми?е хут вулатп?р, в?сем т?рл? ??ре асра юла???:в?ч?ра й?ркипе, ушк?нпа, икк?н, п?т?м?шле класпа.
в) урок?н кашни пай?нче учитель материал м?нле асра юлнине т?р?слет, малтан в?йл?рах п?лекен ачасенчен, унтан начартарах астуса юлаканнисенчен ыйтать.
г) унтан ?ак лексика материал? ?инче грамматика правилисем аса ил?нсе юла???, ?ак с?мах майлаш?в?семпе предложенисем т?ва???. Ачасем предложенисене вула???, выр?сла ку?ара???.
??н? с?махсен уйр?мл?х?сене т?рл? форм?ра в?рене???. Ку ??е каллех пурте теми?е хут тума ?лкере???. ?ак предложенисемпе диалог т?ва???, предложений?сем урок темипе е урокра ??лемелли текстпа ?ых?нн?.
?апла майпа ачасем урокра п?р в???мс?р ч?вашла кала?а???.
- Урокра рольпе вылямалли в?й?сем ирттерме пулать. Ку вара ачасене т?р?сех калайманнипе, кала?ма п?лменнипе ?ых?нн? психологи ч?рмав? урл? ка?арать те кала?тарса ярать.
?ак ирттерн? ??сем пурте ачасене аудирование хат?рлесе ?итере???. Текста вулан? чух в?сем ?на ?нланни пал?рать.
Фонетика ??не илсен: 1) учитель хы???н вулани; 2) пурте п?рле вулани; 3) лай?х вулакан ачасем кашни ретрен вулани; 4)вулав правилисене аса илни; 5) вуласа ку?арнисем к?ре???.
Кала?у шутне к?рекен ??сем:
- доска ?инчен ыйтусем ?ине хуравлани;
- скобк?ра хурав?сен т?рл? варианч?сене пани;
- ?ав ыйтусене учитель хы???н вулани;
- в?ч?ра реч?пе ви?? реч? те п?р в?х?тра вулани;
- п?р-п?ринчен ыйтни, хуравлани;
- кашни ыйт?в?пе ?апла ??лен? хы???н ретрен икшер ачана итлемелли.
Ыйтусемпе ?ых?нн? в?ренн? с?в?сене аса илме юрать.
Текстпа ??лени.
- текстра фонетика ???нче пан? с?махсемпе предложенисене тупмалла;
- текст содержанине пал?ртакан с?махсене каламалла;
- текста п?т?м?шле ?нланма ыйтусем памалла (учитель вулать те ачасем малалла т?са???).
Текста ми?е пая пайлама пулать?
- в?сене ят памалла,
- доска ?инче, тетрадьсем ?инче ?ырса хумалла.
Теп?р ??: т?р?с е т?р?с мар?
Вулан? предложенисем х?ш? т?р?с е т?р?с маррине тетрадьсем ?ине ?ыра???, т?р?с мар предложенин т?р?с вариантне каласа х?вара???.
- тестсемпе ??лемелле:
4,5 ыйту илмелле, кашни ыйт?в? патне ви?шер хурав памалла;
- текст содержаний?пе ?ых?нн? предложенисене парса ?ав?н ев?рл? предложенисене текстра тупасси;
- предложенисене доска ?ине ?ырса хурасси;
- ÿкерч?ксемпе ус? курни;
- в?сене текст содержаний? т?р?х й?ркипе вырна?тарни;
- текста п?ч?клетни, к?скетни, ?на вуласа пани;
- текстри глаголсемпе ??лени, в?сен в?х?тне пал?ртни, япала яч?сен синоним?сене тупни тата ыт. те.
«Ут?м хы???н ут?м» технологи мел?семпе ??лени материал?н 80% урокрах астуса юлма май парать. ?ав?нпа в?л мана кил?шет, ыттисене те с?нес килет.