kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Научная статья на тему : "Инновационные технологии в преподовании специальных предметов" на узбекском языке

Нажмите, чтобы узнать подробности

Усвоение знания происходит методом восхождения мысли от абстрактного к конкретному. Это происходит таким образом. Ученик анализирует учебный материал с помощью учителя. Затем выделяет в нем общее и фиксирует общее в знаковой форме, т.е. строит его содержательную конструкцию. Продолжая анализ материала, он раскрывает закономерные связи между общим и его различными проявлениями, т.е. получает частное.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«Научная статья на тему : "Инновационные технологии в преподовании специальных предметов" на узбекском языке»

Махсус фанларни укитишда инновацион педагогик технологиялар

Инновационные технологии в преподовании специальных предметов

Курбаев Самат Курбонович

Караулбазарский профессиональный колледж

промышленности и транспорта



Хар кандай таълим ўкитувчисининг фаолияти шахсларнинг ўкув жараёнида хар томонлама шаклланиши учун етакчи шахс хисобланади. Зеро Президентимиз И.А. Каримов шундай таъкидлайдилар: “Юртимизда яшаетган хар бир боланинг ўзига хос кобилияти ва истеъдодини ўз вактида пайкаш, тарбиялаш ва рўёбга чикариш — бу ўта мухим вазифани нафакат ота-оналарнинг эзгу максади, балки жамиятимизнинг бурчи сифатида ўртага кўйиш керак”. Шунга кўра педагог – ўкувчиларга бўлган талаб ўсиб бориши жамиятимиздаги ўкув-таълим ошиш даражасининг ривожланишини англатади. Мазкур талабни ёритадиган бўлсак ўкитувчи зиммасига талабаларга каратилган барча эътиборни ўзига хос “стратегик” ифодаланиши юклатилади ва дарс дастури асосланиб барча кобилиятини ишга солган холда бериладиган билимни тўлик ва макаммал қилиб ҳар бир талабага етказа олиши лозим деб топилади.

Аммо, билим олишга караганда билим бериш қийинлиги жуда хам мураккаб вазифадир. Шу боис замонавий инновацион педагогик технологияларни кўллаш орқали талабаларни таълимга бўлган қарашларни юксалтиришга жавоб берадиган воситалардан бирига айлантирилади. Юкорида таъкидланганидек, замонавий инновацион педагогик технологиялар педагогларни бирламчи қуроли сифатида намоён бўлса ажаб эмас. Биз уларни куйидагиларга бўлиб тасвирлашимиз мумкин, буни амалий машғулотлар олиб боришни бир неча боскичлар оркали амалга оширилишида келтирамиз;

• Маъруза укитувчиси маъруза килиб талабаларга берган билимини назоратга олиш.

• Улар машғулотгача булган тушунмовчиликларни аниклаб, оладиган билимини мустаҳкамлаш ва шакллантириш (талабага нисбатан).

• Талабаларни факатгина маъруза дарсларида олган билимлари билан чекланиб колмай, узлари устида ишлашини талаб килувчи машғулотларни ташкил этиш, зарур булса гурухдаги (микрогурухдаги) ўзаро ракобатни кучайтириш.

• Турли мавзуларни ёклаб берувчи талабаларга нисбатан турлича, керак бўлса, индивидуал ёндашув олиб бориш.

• Рокабатга нисбатан билимни оклайдиган талабани мукофатлаш ва хар хил рақбарлантириш;

Юкоридаги боскичларни мазмунини ёритадиган булсак, назоратга олинган билимларни мустаҳлаш сифатида укув режаси олиб бориладиган машғлотларни талабаларга шартли рефлекс, куникма ва масъулият сифатида сингдириб амалий машғулотларга булган эътиборни кучайтириш.

Фанни чукур урганиш учун талабаларни фанга кизиктира олиш лозим. Бунинг учун фаннинг тарихини, мазмунини, мохиятини ва истикболларини чукур берилиши асосида талабаларни фикр юритишини шакллантириб, уни чукур ўзлаштирилишини тажрибавий ва амалий машғулотларда билим даражаси ошириш учун инновацион педагогик технологиялар асосида дарсни утиш замон талабларига мувофик хисобланади.

Масалан, “Газ ёрдамида пайвандлаш ” фани буйича амалий машғулотлар утиш жараёнида тадкик ва солиштирма тахлил килиш асосида олиб бориш ва мисоллар ечиш хисобига узлаштириладиган билим даражасини оширишга ва шакллантиришга замонавий инновацион педагогик технологияларни ва воситаларини кенг куламли фойдаланиш натижасида эришилади. Дарс ўтиш жараёнида пайвандлаш объектларининг ишлаши, унинг техникавий кўрсаткичлари ва ундан кутилган натижа тахлили асосида, сифатли бошкариладиган жараён олиш учун, автоматик бошкариш курилмалари ёрдамида бошкариш максади шакллантирилади ва билим даражасига сингдирилади.

Бундан келиб чикадики, педагог маъруза, тажриба ва амалиёт машғулотларини гурухларда (микрогурухларда) утказишини эътиборга олиб имконият борича хар бир укувчининг билим ва ўзлаштириш даражасини эътиборга олиб, унинг билим олиш даражасини доимий равишда назоратга олган холда, малакасини ошириш устида астойдил ишласа, билим олиш жараёнини хар хил масалалар билан тушунтирса ва укувчиларнинг тушунмаган саволларини сухбат, дискуссия, мухокама, коллоквиум турларида уртага ташлаб гурух билан батафсил ўзлаштирилса, олиб бориладиган машғулотлар турлари мақсадга ва талаб этиладиган сифат кўрсаткичларига мувофик булади.


Адабиётлар


1. А. Зуннунов. Педагогика тарихи. Олий укув юртлари учун дарслик… Т.Шарк,2004.

2. С.Зиямухамедова., Б. Зиямухамедов. Новая педагогическая технология. Т. «Абу Али ибн Сино», 2002.

3. Бозоров Н.Х., Саидахмедов С.С. Автоматик бошкариш назарияси.- Т.ТошДТУ, 2001.




Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Прочее

Категория: Прочее

Целевая аудитория: Прочее

Автор: Курбаев Самат Курбонович

Дата: 07.06.2017

Номер свидетельства: 420940


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства