1.Начало урока Орг.момент Речевая зарядка Сообщение плана урока 2.Основная часть урока Работа с видеофрагментом Преддемонстраци- онный этап - беседа о Лондоне Демонстрационный этап (первичный просмотр) - фиксация утверждений, предъявляемых в фильме Последемонстраци- онный этап - ответы на вопросы Преддемонстраци- онный этап - постановка коммуникативной задачи Демонстрационный этап (вторичный просмотр) Последемонстраци- онный этап - пересказ по темам 3. Конец урока Рефлексия Объяснение д/з - диалог по ситуациям на основе просмотренного видеофрагмента Выставление отметок | Good-morning, dear boys and girls! How are you today? Who reminds me what have you learnt yesterday? Yes, at the previous lesson we’ve read the Vigdis’s story about London. Let’s remember what were her impressions of London? Was she surprised in something or disappointed? What couldn’t she understand?.. Yes, you’re right.Today we’re going to watch the film about London. Let’s watch the film and find out what London really is. But first what do you think about London? Do you agree with Vigdis’s opinion? Would you like to visit London? Watch and say is it an exciting city or not? I’ll give you the sheets of paper now. While watching the film you have to learn what statements you could hear in the film. Be very attentive. So what have you learnt after watching the film? Did you like the image of the city? Do people like living there? Now, say, what statements were used in the film? Yes, you’re right. Now we have to watch it once again. I’ll give you the individual task. Choose the cards. You’ve watched the film once again. Let’s check what have you learnt about the history of this city? Whose task it was? And what’s about traveling around London?.. What are the most adorable places for tourists? Is London a great place for shopping? What do people like about London? What can you say about night life of London? Do people like to have a rest in the parks? It was a good job. You understood the film very well. Now, say, please, Would you like to visit London? Comment on the statement of … Johnson: “When a man is tired of London, he’s tired of life.” Did you like the film? Why? What new information have you learnt during today’s lesson? Now take one more card. You’ll see a situation there. What are the situations? You hometask will be to prepare a dialogue. We’ll role-play it next lesson It’s time to give you marks for your work today. Good-bye. See you next week. | Good-morning! P1-I’m fine, thanks and you?.. P2-We’ve read the text about Vigdis’s trip to London. P3-She was disappointed. She hadn’t expected that London was so grey and dirty… Слушают. P1-I don’t agree. P1-I think London is very beautiful. I watched the programme where… P2-I think it’s not so beautiful as it seems because… Смотрят видеофрагмент, отмечают правильные и неправильные утверждения на листочке. Отвечают на вопросы. Вытягивают карточки. Пересказывают содержание видеофрагмента, согласно своему заданию на карточке. Отвечают на вопросы. Выражают своё отношение к просмотру. высказываются о том, что нового узнали в ходе урока. Записывают д/з Good-bye. | 4’ 2’ 5’ 5’ 4’ 5’ 10’ Во время просмотра учащиеся фиксируют информацию из фильма, согласно их заданию. Учащиеся используют карточки с вопросами как план своего пересказа 4’ 4’ 2’ |