kopilkaurokov.ru - сайт для учителей

Создайте Ваш сайт учителя Курсы ПК и ППК Видеоуроки Олимпиады Вебинары для учителей

Сценарий урока английского языка по теме “I helped my mother about the house yesterday.”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект урока составлен на основе коммуникативной методике обучения английскому языку. Презентация к уроку содержит анимацию, которая демонстрирует значение лексических единиц и  грамматических явлений.

Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Наладить дисциплину на своих уроках.
Получить возможность работать творчески.

Просмотр содержимого документа
«???????? ????????? ????? ??????????? ????? ? 3 ?????? ?? ???? ?I helped my mother about the house yesterday.?»

Сценарий открытого урока английского языка в 3 классе по теме:

I helped my mother about the house yesterday.”


Тип урока – урок формирования грамматических навыков говорения.


Цели:


социокультурный аспект: знакомство с песней “Here we goround the mulberrybush …”, которая является вариацией на тему песни “The Morning Song”, написанной Азой Фиц в 1858 г. в Бостоне;


развивающий аспект: развитие способности к выведению языковых закономерностей (правило образования грамматической формы Present Simple), высказыванию предположений, развитие произвольного внимания, логического мышления;


воспитательный аспект: осознание необходимости помогать окружающим;


учебный аспект: формирование грамматических навыков говорения;

сопутствующие задачи: совершенствование навыков чтения, развитие умения аудировать с целью извлечения конкретной информации.


Речевой материал:

продуктивный: лексический – yesterday; грамматический – Past Simple правильных глаголов (утвердительная форма).


Оснащение урока: распечатки заданий, визуальное сопровождение рассказа на экране, таблица “Present Simple” в электронном виде, звукозапись.



План урока.


I. Вводная часть

1) Приветствие

2) Речевая подготовка - ответы на вопросы учителя


II. Формирование грамматических навыков говорения.

1. Презентация нового грамматического явления.

1) Повторение лексики по теме «Помощь по дому». Аудирование высказываний учащихся.

2) Чтение текстов. Выведение правила образования Past Simple.

Автоматизация употребления в речи нового грамматического явления. (20 мин.


Relax time. Song “Here we go’round the mulberry bush”

3) Знакомство с правилами чтения – ed, отработка.

4) Выполнение упражнений на отработку полученного навыка.


III. Домашнее задание.


IV. Подведение итогов урока.



Ход урока.


I. Вводная часть. Речевая подготовка. (3 мин.)

T: Good morning, everybody!

Who is away today?

P:

T: Is anybody late for the lesson?

P: Nobody is late for the lesson.


T: OK. Let’s begin our lesson. Today’s lesson is unusual. Some guests are present at our lesson. We must greet them. Will you do it, Artyom, please?


P: I’m happy to greet you on behalf of our pupils. I hope you’ll be pleased with our answers. We like English and try to study it as well as we can.

T: Thank you, Artyom. Sit down, please.


T: Well, you are really hard - working pupils and you are good at learning English. I’d like to know if you are good helpers. Answer my questions, please.

  • Do you like to work about the house?

  • Do you help your mother to clean the house?

  • Do you often clean your room?

  • Do you help your mother to cook meal?

  • Do you wash dishes every day?

So, I see, everybody is helpful and everybody helps their mothers about the house.

Did you help your Mum about the house yesterday? (Вы помогали маме по дому вчера?)

PP: Yes.

T: So, the title of today’s lesson is “I helped my Mum about the house yesterday.” (Я помогал(а) моей маме по дому вчера.)

- О чём мы будем говорить сегодня на уроке?

- Скажите, когда происходило действие.

- В прошлом.

- Правильно. Для того, чтобы сказать, что действие происходило в прошлом, в английском языке используют время Past Simple (настоящее простое время). You will learn how to say it in English.



II. Формирование грамматических навыков говорения.

Презентация нового грамматического явления. (8мин.)

T: Sue McDonald and her two brothers help their parents too. Do you know Sue McDonald? Look at the screen and introduce the McDonalds to our guests. Helen, will you?


Приложение 1(презентация)


P1: This is the McDonalds. They are a family of four: Mrs.McDonald, Mr.McDonald, their two sons: Roy and Charlie and their little daughter Sue.

T: This is Mrs.McDonald. She has a lot of work to do about the house.

She cooks breakfast and washes the dishes every day.

Mrs.McDonald usually cleans the house in the afternoon.

Her husband and her children love her and often help her to work about the house.

Now I’d like you to read how Charlie helps his mother.

Приложение 2 (раздаточный материал)

1. Mrs.McDonald has a lot of work to do about the house.

1) What does Mrs.McDonald do about the house every day? What did she do yesterday? (Что она делала вчера?)


My mother cooks breakfast and washes the dishes every day.

She usually cleans the house in the afternoon.

I often help her about the house.

Read what the McDonalds did yesterday.


Yesterday my mother cooked meal and washed the dishes. She cleaned the house. I helped her. And in the evening we watched TV. Dad helped Roy to do his homework. Sue and I played computer games.


2) Как изменяются слова, когда Чарли рассказывает о том, что они делали вчера.


3) Проверьте, правильно ли вы сделали вывод.


Как рассказать о действиях, которые вы совершили в прошлом.

Сравните:

I help (помогаю) my mother every day.

I helped (помогал) my mother yesterday.


She usually cleans (убирает) the house in the afternoon.

Yesterday she cleaned (убирала) the house in the evening.


Relax time. Song “Here we go’round the mulberry bush”

Приложение 3

2. Sue is very helpful.

What does she do every day? What did she do yesterday? Put a tick into the appropriate column.


Reading Rules

Окончание – ed читается как:



d – после звонкого согласного звука cleaned, played

t – после глухого согласного звука washed, helped

id – после t или d wanted



Present

Simple

Past

Simple

0. Sue often washes the dishes.

V


1. She often helps her brothers.



2. Sue helped her mother to cook a meal yesterday.



3. She worked about the house yesterday.



4. She washes the dishes every day.



5. Sue washed the dishes yesterday.



6. Sue often cleans the house.



7. She cleaned the house yesterday.





3. 1) Yesterday evening the McDonalds got together. Grandma and Grandpa visited them(их). What did the members of the family do? (Вчера вечером члены семьи Макдональдов собрались вместе. Чем они занимались?)



Yesterday


Yesterday evening

Mrs.McDonald


Mr.McDonald


Sue


Roy


Charlie


Grandma


Grandpa

washed the dishes.


played chess.


played computer games.


helped Charlie to do his homework.


cooked dinner.


helped.


watched TV.


guessed the riddles.

(отгадывать загадки)


2) Put the verbs from the box into the gaps to make the sentences true. Use the verbs correctly.

play

watch

help


guess (отгадывать)


wash


cook


help


play


My mum­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________ dinner. Grandma________ her. After the dinner she________ the dishes. Grandpa and Roy_________chess. Dad­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________Charlie to do his homework. I_________computer games. Then we­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­__________ TV and_________ the riddles(загадки).


3) Listen to Sue and check up.

My mum­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ cooked dinner. Grandma helped her. After the dinner she washed the dishes. Grandpa and Roy played chess. Dad­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ helped Charlie to do his homework. I played computer games. Then we watched TV and guessed the riddles(загадки).


4. Different people prefer doing different things. (Разные люди предпочитают заниматься разными делами.) What did these people do yesterday?

Look at the pictures and say what they did yesterday.

Example: They played chess yesterday.

Картинка из учебника авторов: Верещагиной И.,Н., Притыкиной Т.А. «Английский язык для III кл. шк. с углублённым изуч. англ. яз.» изд – ва «Просвещение».

Автоматизация употребления в речи нового грамматического явления. (20 мин.)

III. Домашнее задание. (2 мин.)

Задание из учебника авторов: Верещагиной И.,Н., Притыкиной Т.А. «Английский язык для III кл. шк. с углублённым изуч. англ. яз.» изд – ва «Просвещение».

1) Read the tale “A Good Friend” and say how the dog helps the kittens.

2) Write the verbs in three columns: /t/, /d/, /id/.

skied, thanked, helped, wanted, washed, played, watched, cleaned, jumped, lived, skipped, skated, loved, liked, dressed


IV. Подведение итогов урока. (2 мин.)


Приложение 2

I. Charlie often writes us letters about his school life (школьной жизни).

1. Let us read what he, his brother and his sister usually do at school.


We usually come to school at 9 o’clock. We have English every day. At the English lessons we learn new words and poems. We read texts and write exercises. Roy and I often do tests. Sue writes dictations every week. She usually gets excellent marks. We don’t do our homework at school. After classes we go home.


Yesterday I got(получила) a letter from Charlie. He wrote (написал) what they did (делали) at school last week (на прошлой неделе).


2. Last week we had (have) English on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. We learnt (learn) many new words. Sue wrote (write) a dictation and got (get) an excellent mark. We read (read) interesting (интересные) stories at the lessons and learnt (learn) a new poem. On Friday I did (do) a test. I came (come) back home at 2 p.m.


Какие слова использованы, чтобы сказать, что действие происходило в прошлом?


II. 1) Read my letter to the McDonalds. I wrote them about our school life. Is everything true?


We come to school at 8 o’clock.

We have English on Tuesday, Wednesday and on Thursday.

At the English lessons we read texts.

We also (также) write many exercises. We learn new words and write dictations. We often do tests.

At school we have lunch.

We go home at 1 o’clock.


2) Do you remember what you did at school yesterday?


Yesterday we had the English lesson.

At the lesson we ___________________________________ .

We ______________________________________________.

We_____________________and______________________.


Приложение 3

  1. Here We Go Round The Mulberry Bush 


HERE WE GO ROUND
THE MULBERRY BUSH,
THE MULBERRY BUSH,
MULBERRY BUSH,
HERE WE GO ROUND
THE MULBERRY BUSH,
ON A COLD AND FROSTY MORNING.

THIS IS THE WAY WE WASH OUR HANDS,
WASH OUR HANDS, WASH OUR HANDS,
THIS IS THE WAY WE WASH OUR HANDS,
ON A COLD AND FROSTY MORNING

THIS IS THE WAY WE COMB OUR HAIR...

THIS IS THE WAY WE GO TO SCHOOL...



Получите в подарок сайт учителя

Предмет: Английский язык

Категория: Уроки

Целевая аудитория: 3 класс.
Урок соответствует ФГОС

Скачать
Сценарий урока английского языка по теме “I helped my mother about the house yesterday.”

Автор: Северюхина Ольга Владимировна

Дата: 07.08.2021

Номер свидетельства: 585090


Получите в подарок сайт учителя

Видеоуроки для учителей

Курсы для учителей

ПОЛУЧИТЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО МГНОВЕННО

Добавить свою работу

* Свидетельство о публикации выдается БЕСПЛАТНО, СРАЗУ же после добавления Вами Вашей работы на сайт

Удобный поиск материалов для учителей

Ваш личный кабинет
Проверка свидетельства