1. Приветствие, погружение в языковую среду, формулирование темы учебного занятия, целеполагание. - Good afternoon, pupils. I’m very glad to see you. Today we have a special lesson. And I hope you will be very active and very attentive as usual. - Today we continue to speak about seasons and weather. But after today’s lesson you will be able to say what you can do in winter, spring, autumn and summer. - First of all, let’s speak about the weather today. What’s the weather like today? - Now let’s revise what the weather is like in different seasons. What’s the weather like in winter/ spring/ summer/ autumn? - Do you remember the song about seasons? Let’s sing the song together. - As we know, seasons can’t come in any succession. There is a strict order. Let’s revise this order. | Приветствуют учителя: Good afternoon! Отвечают на вопрос учителя: It’s sunny and windy today. Отвечают на вопросы учителя: It’s cold and snowy in winter. It’s warm and windy in spring. It’s hot and sunny in summer. It’s foggy and rainy in autumn. Поют песню: Spring is green, Summer is bright, Autumn is yellow, Winter is white. Дополняют предложения: Winter comes after…autumn. Spring comes after… Summer comes after… Autumn comes after… summer. | Коллективная Коллективная Фронтальная Коллективная Фронтальная | Слайды 1,2 Слайды 3-6 Слайды 7-11 Слайд 12 | Формирование положительной мотивации на дальнейшую учебно-познавательную деятельность, развитие догадки, ассоциативного мышления |
Создает условия для введения новых лексических единиц, объясняет задание: - Now it’s high time to speak about sports we can play in different seasons. - I like sport. I can play different sports in different seasons. In winter I can play ice-hockey. What does it mean “to play ice-hockey”? Can you play ice-hockey? - In winter I can skate, ski, play snowballs. What does it mean “to skate/ ski/ play snowballs”? Can you skate/ ski/ play snowballs? Создает условия для первичного закрепления новых лексических единиц: - Look at the board, please. What has happened? All the pictures are mixed up. Can you help them? Match the pictures with their definitions. - Now let’s do another exercise. Look at these sentences and put in our new words instead of the pictures (Приложение 1). Промежуточный контроль (взаимоконтроль) усвоения нового материала: - Now let’s play! I’ll give you such bricks. Throw the brick and make up sentences according to the pictures. For example, … Создает условия для психофизической и эмоциональной разгрузки (физическая разминка): - Do you do exercises in the morning? We can do exercises in any weather: when it is hot or cold, sunny or rainy. Now let’s do some exercises (“Head and shoulders”). Создает условия для применения лексических единиц в новой коммуникативной ситуации: - Now I’ll give you such small charts. Work in pairs. Ask your classmates if they can play football, tennis and so on. Fill in these charts. Tick or cross. - Now go to the board and speak about your classmates. Let’s fill in the chart on the board. - Let’s count how many pupils can / can’t skate/ ski/ … . | Знакомятся с новыми лексическими единицами, отвечают на вопросы учителя. Выполняют упражнения, употребляют новые лексические единицы в контексте. Учащиеся составляют предложения с новыми лексическими единицами. Слушают и поют песню «Head and shoulders». Выполняют физические упражнения. Учащиеся работают в парах, задают друг другу вопросы по образцу и заполняют таблицы. Учащиеся выходят к доске, рассказывают про одноклассников и заполняют сводную таблицу. Учащиеся считают, сколько одноклассников умеют (не умеют) выполнять тот или иной вид спорта (на основании данных сводной таблицы). | Коллективная, фронтальная Индивидуальная, фронтальная Парная Коллективная Парная Фронтальная Коллективная | Слайд 13 Слайды 14-22 Карточки с изображением видов спорта и определениями к ним Раздаточный материал Кубики с изображением видов спорта Аудиозапись Раздаточный материал | Формирование языковых знаний Формирование языковых знаний и речевых умений Формирование речевых умений, развитие культуры взаимоотношений при работе в парах Снятие переутомления и перегрузки у учащихся Формирование у учащихся речевых умений, развитие культуры взаимоотношений при работе в парах, развитие интереса к собеседнику. |