Конспект урока английского языка в 8 классе Listening & Speaking. Отработка лексики по теме «Общение. Информация личного характера»
Конспект урока английского языка в 8 классе Listening & Speaking. Отработка лексики по теме «Общение. Информация личного характера»
Конспект урока английского языка в 8 классе по Модулю 1 SOCIALISING (Общение). Listening & Speaking. Отработка лексики по теме «Общение. Информация личного характера»
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка в 8 классе Listening & Speaking. Отработка лексики по теме «Общение. Информация личного характера»»
Модуль 1 SOCIALISING (Общение)
Lesson 2 (___)
Тема: Listening & Speaking.
Цели: отработать лексику по теме «Общение. Информация личного характера»;
развивать умения во всех видах речевой деятельности;
освоить правильную интонацию при передаче эмоциональных состояний;
развивать логическое мышление;
воспитать нравственные ценности и ориентиры;
воспитать культуру поведения через освоение норм этикета.
Оборудование: УМК "Spotlight"- 8, под редакцией Ю.Е. Ваулиной, Дж. Дули, аудиодополнение, доска, презентация.
ХОД УРОКА
ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОЯЗЫЧНОЙ РЕЧИ (ОРГАНИЗАЦИОННАЯ ЧАСТЬ УРОКА)
Greeting 1. Беседа.
T: Good morning, boys and girls.
P-s: Good morning, teacher.
T: I’m glad to see you.
P-s: We are glad to see you too.
T: Sit down, please. Let’s start our lesson. Answer my questions, please. What date is it today?
P1: Todayis ….
Aim 2. Сообщение темы и цели урока.
Warming-up 3. Введение в иноязычную атмосферу.
T: Circle the correct response.
1. Have we met before?
a Pleased to meet you. b I don't think so.
2. I'm glad you came.
a Me too.
b Fine. What about you?
3. Is this seat taken?
a No. Please, sit down.
b Well, thank you for coming.
4. What a nice day!
a Don't mention It. b Indeed It is.
5. How’s it going?
a Could be better.
b That’s very kind of you.
6. Are you new here?
a Yes.
b Yes, can I help you?
7. I’m afraid l have to go now.
a OK. I'll see you after school,
b What time?
Check on 4. Фронтальный опрос.
HomeworkУстная или письменная проверка лексического материала прошлого урока. Пересказ текста Breaking the ice учащимися.
ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
Speaking 1. Развитие умений аналитического говорения. Получение информации исходя из картинки. Ex 1, p12.
а)Учащиеся обращают внимание на картинку и отвечают на вопросы.
T: Look at the picture and answer the questions.
P1: The picture shows a girl sitting on a wall and a boy standing next to her. They are in
the countryside.
P2: They are talking to each other and smiling/laughing. They are enjoying each other’s
company.
P3: They are wearing casual clothes. The girl is wearing jeans and T-shirt; the boy is
wearing jeans, a T-shirt and a checked shirt.
P4: They are feeling happy and relaxed.
b) Учащиеся читают вопросы. По необходимости учитель помогает с переводом. Учащиеся говорят в какой ситуации используются данные вопросы.Ex 2, p12.
T: Read out the list of questions. Discuss when we would ask these questions.When would you ask them?
P: You would ask these questions when you meet someone for the first time/when you are just getting to know someone.
Reading 2. Изучающее чтение – диалог: обмен информацией личного характера. Ex 3, p12.
а) Pre-reading. Этап подготовки к чтению.
T: Read through dialogue and fill in questions individually.
b) Reading. Этап чтения. Учащиеся читают и переводят текст.
T: Read and translate.
с) Post-reading. Этап проверки понимания прочитанного.
T: Let’s check how you completed the gaps 1-5 with questions from ex.2.
P1: Have we met before?
P2: Are you new here?
P3: What’s your name?
P4: Have you got any brothers or sisters?
P5: How old are you?
Speaking 3. Развитие умений диалогической речи.Ex 4, p12. Role playing (meeting a new person) exchanging personal information.
T: Look through the questions in Ex. 2 and dialogue in Ex. 3.Imagine you met someone
new at summer camp. Talk in pairs.
P1: Hello, my name’s Penny. What’s your name?
P2: I’m Sally. Sally Borgenson.
P1: Nice to meet you, Sally. Where are youfrom?
P2: I’m from Sweden. You?
P1: I’m from Greece. Welcome to the camp.
P2: Thanks Penny. Have you been here long?
P1: I arrived here on Saturday. How old areyou Sally?
P2: I turn fifteen in March. You?
P1: I’m fifteen in May. We’re almost the sameage.
P2: So, we might be in the same team. Do youlike basketball?
P1: It’s my favourite sport. Have you got anybrothers or sisters?
P2: Just one brother. He’s one year older thanme. You?
P1: I’m an only child. Look, there’s the campleader. Let’s ask him if we can be on the same basketball team.
P2: Yes, good idea. Let’s go.
Listening 4. Развитие умений поискового и изучающего аудирования. Аудирование с выборочным извлечением заданной информации.Ex 5, p12.
a) Учащиеся читают выражения о семье. Выбирают какие больше подходят для них и дают объяснение.
T: Let’s look through the list of phrases and elicit/explain any unknown words for you. Choose a phrase that describes your family situation and why.
P: I enjoy hanging out with my grandparents. I like to go and stay with them during the holidays. Grandma likes to chat about absolutely everything. I like going out for long walks with her and their dog, Husky. Grandma is a really good cook and prepares lovely meals. She also makes good cakes! Grandpa likes fixing things. He fixed my bike and I am really pleased!
b) Учащиеся прослушивают радиопередачу и расставляют выражения в том порядке, в котором они были использованы.
T: Listen to some teenagers talking on a radio programme about their relationships with their family. Number the statements A-F in the order you hear them. There is one extra statement.
P: 1 D 2 C 3 A 4 F 5 E
ФИЗКУЛЬТМИНУТКА ПЕСНЯ SS1
Listening 5. Развитие умений поискового и изучающего аудирования. Аудиосопровождение текста и заданийEx 6, p13.
a) Учащиеся прослушивают аудиозапись и сопоставляю фразы с ответами.
T: Matching phrases with responses. Read through phrases and responses. Elicit any new vocabulary to explain.